sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Umanitate latenta ( Love and Other Drugs)


Fuking shit! Love DO exist...

In timp ce eu plangeam cu prietena mea aseara la film cei din spatele meu radeau. Este vorba de perceptie. Incep sa inteleg din ce in ce mai bine. Tu ai stecherul dar daca eu n-am priza n-are in ce sa intre. Simplu.

Tu vorbesti cu entuziasm despre patania de dimineata si eu brusc ma ridic si plec. Universul tau se tulbura, importanta ta se clatina, respectul de sine sufera si te gandesti ca esti neinteresant si plictisitor cand defapt faceam pe mine si m-am dus la baie. Ce vreau sa spun este ca tu ai priza. Tu te ai pe Tine si nu Eu. Daca tu te apreciezi si te respecti nu te vei simti nedreptatait. Pentru ca stecherul este al meu. Actiunile apartini mie si nu ai cum sa le schimbi. Ceea ce poti sa schimbi este reactia ta. Perceptia TA.

...asa minunat se intelegeau aseara Anne Hathaway si Jake Gyllenhaal. Sicer acum , ce nume e asta? A mai auzit cineva de el? Gyllenhaal?!?

Fiecare din ei anticipa cinci replici in avans si citea dincolo de aparenta. Dincolo de cuvinte care de cele mai multe ori nu au nici o treaba cu ceea ce este inlauntrul nostru. Nu ti s-a intamplat sa razi ca sa nu-ti recunosti frica, sa alungi de teama de a nu pierde, sa urasti de frica de a iubi?

De cele mai multe ori nu suntem constienti , pentru ca nu vrem sa fim. Pentru ca autocunoastrea e grea si uneori dureroasa. Dar frumoasa si atat de libera... E minunat sa poti comunica , sincer , deschis...dar asta trebuie sa o faci intai cu tine insuti ca sa-ti iasa si cu ceilalti. Si doar asa poti sa iubesti...adevarat, persoana reala asa cum este ea. Nu povestea ta despre ea.


Sa facem rezumatul...


..."umanitate latenta" . Mi-a placut mult cum suna. Suntem buni. Toti avem acea farama de Dumnezeire. Trebuie doar sa vrem sa o descoperim. Sau o scoate iubirea la iveala fara voia noastra.


"...tu urasti femeile si de aceea te culci cu atatea". Tare replica asta. Ne-am invatat cu logica superficiala care iti spune contrariul, dar daca depasim uleiul ce pluteste dam de apa curata. Dam de noi insine , incepem sa ne intelegem actiunile...de unde vin ele, din ce copilarie utitata, adolescenta frustrata, tineretete furata...


"...pentru tine nu este vorba de conexiune. Nu e vorba nici macar despre sex. Este vorba de a te elibera de durerea de a fi tu insuti pentru o ora sau doua ..."
...nici nu realizam cand in incercarea de a-l caracteriza pe celalalt defapt ne caractrizam pe noi insine. Sinele nostru ne vorbeste despre noi asa cum stie si poate el. Trebuie doar sa deschidem ochii...sau urechile , mai bine zis. Suntem atat de liberi in a ne da hainele jos pentru a ne ascunde defapt vulnerabilitatea emotionala... frica de a ramane in "sufletul gol"... Asa s-a instituit sexul fara dragoste...


" ...sunt o gramada de lucururi pe care nu le inteleg despre viata , cum intalnesti mii de persoane si apoi intalnesti UNA si viata intreaga ti se schimba..."
"Poveste "- o sa spuneti?... Poate. Poate vulpea care n-ajunge la struguri spune ca sunt acri. Hai sa fim sinceri cu noi insine. Da mana cu Tine , imbratiseaza-te, aseaza-te la o cafea sau ciocolata calda si sporovaiti impreuna. Tu cu Tine. Dezbateti subiectul ...cine stie ce iese...


Ps. ...cand am iesit din mama cred ca am strigat "Gyllenhaal". Gylleeenhaal. Suna perfect natural. Natural ca si ochii cumplit de albastri. Nu-i asa?



Un comentariu:

  1. A iesit putin din tiparul comediilor romantice hollywoodiene. Impresionant pe alocuri, comico-vulgar in alte parti..si exagerat in altele..dar per total un film bun, care pe mine m-a incercat oarecum putin sentimental..

    RăspundețiȘtergere