marți, 15 decembrie 2009

Cuvinte maiastre - Dorul

Am vrut sa vorbesc de copilarie, de iubirea jucausa , naiva si pura a copilariei sau de copilaria iubirii ,sau poate chiar de sex ... dar mi-am luat o carte , asa ca ...m-am imbracat in pijamaua mea verde sau kaki, nu stiu, depinde gusturi sau de optica, cu siret si fundita portocalie, mi-am luat papucii verzi , maieu portocaliu pe dedesupt, mi-am strans parul cu mana pe o parte si nu mi-am scos cerceii - cercurile mari si rotunde si am citit ...si am citit si am citit... Sunt disperata, intr-o ora jumatate am parcurs mai bine de jumate de carte. Cum este posibil?...Inca o ora si gata , o termin ...nu vreau , e prea buna.....As vrea sa pot scrie si eu asa, sa invart cuvintele, ideile , literele , metaforele , cu asa o mare usurinta si mai ales dibacie ...sa pot creea si eu ceva atat de savuros, real, frumos...nu pot, asa ca asta seara ma inclint in fata "artistului" citand...
Niste raspunsuri
Mihaela Radulescu
" Mic tratat de dor
Dor- cuvant latinesc care l-a adus pana la noi, "dolus", venea de la "dolere", care inseamna " a durea"...
Dor marunt- cred ca au vrut sa-i spuna dor de alint , dar n-au stiut daca sa recunoasca ca ti se face dor de un om pe care-l iubesti si la 5 minute dupa ce-a iesit pe usa...
Dor de duca - cand tot ce ai in jur iti este in plus. Iti lipsesti doar tu tie, intr-o varianta dupa care jinduiesti.
Dor mocnit- se insinueaza meticulos, ca o mireasma de viata in doi.
Dor naprasnic - are o culoare vie, iti scoate ochii, uneori si sufletul , caruia ii plac mai mult nuantele calde.
Dor dureros - cand ce astepti nu mai vine si stii bine asta, dar pastrezi dorul, caci nu ai mereu cu ce sa-l inlocuiesti.
Dorul de dor - cand ai prefera sa te chinui din nou, decat sa fii un om atat de singur.
Dor mincinos - cand nu era sentiment ci obisnuinta. Tabiet.Tic
Dor fizic - cand creierul iti da comenzi bezmetice sa faci orice pentru o senzatie care sa aduca a ...doi.
Dor fara tinta - cand plangi la viata altora de pe strada , din cantece, din carti...
Dor necunoscut - cand nu stii exact de ce ti-e rau langa jumatatea ta. Ti-e dor de tine, cel mai probabil.
Dor de copilul tau - dor sfant de mama...
Dor de copilarie - e de cele mai multe ori un dor de parintii care iti rezolvau toate problemele in care azi te-ai incalcit.
Dorul de clarificare - asa afli cand iubesti cu adevarat, dupa ce nu mai ai langa tine...
Nimeni nu rade de dor - cu exceptia indragostitilor care se vor revedea curand. Azi, in cele mai multe cazuri.
Nu face demonstratii de forta cand ti-e dor, ajung gesturile mici, dar profunde. Alteori ajung cuvintele, aranjate dupa bataile inimii."
Tu de care dor ai?

2 comentarii:

  1. Eu cred ca poti sa invarti cuvintele, ideile, literele,metaforele...si sper ca intr-o zi sa iti citesc una din propriile tale carti, nu doar blogul. Ti-am citit multe articole...si am ramas fara cuvinte....ai talent! Mult succes in continuare!:*
    .::CrisS::.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult Criss pentru incurajari. E fantastic pentru mine sa vad un feed-back. Te astept de acum mereu cu cate o opinie...

    RăspundețiȘtergere